Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenBass, Lisa (Hrsg.); Faircloth, Susan C. (Hrsg.); Vargas, Juanita G. (Mitarb.)
TitelBuilding bridges from high poverty communities, to schools, to productive citizenship.
A holistic approach to addressing poverty through exceptional educational leadership.
QuelleNew York, NY u.a.: Lang (2013), X, 186 S.Verfügbarkeit 
ReiheEducation management. 7
Beigabengrafische Darstellungen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN1-4331-1409-7; 978-1-4331-1409-0
SchlagwörterBildungschance; Gesellschaft; Soziale Situation; Sozialraum; Bewältigung; Soziale Benachteiligung; Kind; Schule; Grundschulpädagogik; Schulerfolg; Wohngebiet; Armut; Gemeinde (Kommune); Segregation; Soziale Schicht; Benachteiligung; Risiko; USA
AbstractMore than 20 percent of all children in the United States live in poverty. This is particularly troubling given the associated risks of poverty to children's social, emotional, and behavioral well-being; risks that have the potential to negatively impact children's lives in and out of school. This book considers the impact of poverty on education, the unique needs of students from high poverty backgrounds, and strategies that hold promise in successfully educating students from high poverty backgrounds. There is a tremendous need for a practical model of school leadership aimed at bridging the gap between high poverty schools and communities, in order to lessen the effects of poverty on children and youth's educational and life experiences. The authors call this "exceptional educational leadership", an approach that centers on the moral and ethical imperative to act in the best interests of children, youth, and their families. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: