Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Zgaga, Pavel (Hrsg.); Teichler, Ulrich (Hrsg.); Brennan, John (Hrsg.) |
---|---|
Titel | The globalisation challenge for European higher education. Convergence and diversity, centres and peripheries. Gefälligkeitsübersetzung: Globalisierungsherausforderungen für die europäische Hochschulbildung. Konvergenz und Differenz, Zentren und Peripherien. |
Quelle | Frankfurt am Main [u.a.]: Lang (2013), 389 S. |
Reihe | Higher Education Research and Policy. 4 |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-631-63908-5 |
Schlagwörter | Wissensgesellschaft; Informationsgesellschaft; Albanien; Estland; Europa; Frankreich; Großbritannien; Hochschulreform; Jugoslawien; Mobilität; Montenegro; Niederlande; Österreich; Polen; Slowenien; Staat; Student; Studium; Ausland; Europäische Integration; Hochschule; Kroatien; Bosnien-Herzegowina; Informationsgesellschaft; Lehre; Globalisierung; Bologna-Prozess; Lehre; Europäische Integration; Mobilität; Staat; Globalisierung; Studium; Bologna-Prozess; Hochschulreform; Akademischer Austausch; Hochschule; Hochschulsystem; Student; Albanien; Ausland; Bosnien-Herzegowina; Estland; Europa; Frankreich; Großbritannien; Jugoslawien; Kroatien; Montenegro; Niederlande; Nordmazedonien; Polen; Slowenien; Österreich |
Abstract | After a decade of a "concerted" European higher education policy, national systems look much more convergent but new questions and dilemmas have emerged: about the nature and quality of the convergence, about real impact of recent reforms in different countries as well as about its future. The authors try in particular to upfront issues of convergence and diversity, of equity and of the relationship of centres and peripheries in higher education. The book is an outcome of research collaboration between six institutes which developed a EuroHESC research proposal on the consequences of expanded and differentiated higher education systems. (HRK / Abstract übernommen). |
Erfasst von | Hochschulrektorenkonferenz, Bonn |
Update | 2014/2 |