Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Himmelmann, Gerhard |
---|---|
Titel | Competences for teaching, learning and living democratic citizenship. |
Quelle | Aus: Print, Murray (Hrsg.); Lange, Dirk (Hrsg.): Civic education and competences for engaging citizens in democracies. Rotterdam u.a.: Sense Publ. (2013) S. 3-7
PDF als Volltext (1); PDF als Volltext (2) |
Reihe | Civic and political education. 3 |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 978-94-6209-147-4; 978-94-6209-172-6 |
DOI | 10.1007/978-94-6209-172-6_1 |
Schlagwörter | Demokratische Bildung; Kompetenz; Erziehungsziel; Staatsbürgerliche Erziehung; Selbstbestimmung; Urteilsfähigkeit; Politische Bildung; Politisches Bewusstsein; Europa |
Abstract | The author argues that the work of the shift symposium reflected two key factors: First, the shift within the field of citizenship education towards active democratic citizenship as a preferred outcome and second, a new understanding of democratic theory useful to citizenship education. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2014/2 |