Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWalseth, Kristin
TitelNorwegian-Pakistani girls' experiences in physical education in Norway.
QuelleAus: Pfister, Gertrud (Hrsg.); Sisjord, Mari Kristin (Hrsg.): Gender and sport. Changes and challenges. Münster: Waxmann (2013) S. 232-247
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8309-2873-7; 978-3-8309-7873-2
SchlagwörterEinstellung (Psy); Identität; Ethnizität; Feminismus; Koedukation; Geschlechterforschung; Identität; Islam; Koedukation; Mädchen; Norwegen; Religion; Sportsoziologie; Sportunterricht; Schwimmunterricht; Ethnizität; Feminismus; Geschlechterforschung; Islam; Religion; Schwimmunterricht; Sportsoziologie; Sportunterricht; Mädchen; Norwegen
AbstractRecent years have seen an increase in scholarly attention to ethnic minority pupils and their experiences of physical education (PE). In the UK, for example, research identifies specific challenges related to Muslim pupils' participation in PE, and PE teachers seem to lack competence to solve the conflicts related to religion such as clothing, Ramadan, dress codes, swimming, gender-segregation, and diets and fasting. In Norway, little research has been undertaken on Muslim pupils' experiences in PE, something this paper hopes to redress in part. In particular, it addresses the role and significance of religiosity to their experience of PE. Norwegian-Pakistani girls are a particularly interesting group insofar as the Pakistani community is one of the largest immigrant communities in Norway, and because girls of Pakistani origin are clearly underrepresented in sport activities. Only 9 percent of Norwegian-Pakistani girls are members of a sport club. Aus dem Text.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: