Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJähnig, Christine Caroline
TitelAssessing Business Knowledge of Students in German Higher Education.
QuelleAus: Faßhauer, Uwe (Hrsg.); Fürstenau, Bärbel (Hrsg.); Wuttke, Eveline (Hrsg.): Jahrbuch der berufs- und wirtschaftspädagogischen Forschung 2013. Opladen u.a.: Budrich (2013) S. 47-59
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSchriftenreihe der Sektion Berufs- und Wirtschaftspädagogik der Deutschen Gesellschaft für Erziehungswissenschaft (DGfE)
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Sammelwerksbeitrag
ISBN978-3-8474-0127-8
URNurn:nbn:de:0111-opus-80634
SchlagwörterEmpirische Forschung; Testkonstruktion; Kompetenzerwerb; Deutschland; Wirtschaftspädagogik; Betriebswirtschaftslehre; Testkonstruktion; Hochschulbildung; Wissenserwerb; Empirische Forschung; Wissenserwerb; Wirtschaftspädagogik; Hochschulbildung; Betriebswirtschaftslehre; Fachspezifik; Deutschland
AbstractDifferent stakeholders frequently claim that there is a gap between academic training and professional requirements. One possible scientific approach toward these recent criticisms is to develop and implement standardized assessments of learning outcomes in higher education. The availability of standardized test instruments potentially enables research into the constitution of students' knowledge and the supposed gaps. More importantly, criteria for successful and unsuccessful knowledge development can be identified and used as valid sources of information for all stakeholders of higher education (e.g. students, university employees and policy makers). In this paper, domain-specific knowledge is viewed as one key component of professional competence. However, for the genesis of competent action, a combination of different types of knowledge and knowledge organization is necessary, as well as volitional, motivational and social dispositions of the individual. ... The goal of this paper is to describe the development of a test that covers basic business knowledge in line with content covered by compulsory undergraduate business courses. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: