Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Saracho, Olivia N. (Hrsg.); Spodek, Bernard (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Handbook of research on the education of young children. 3. ed. |
Quelle | New York, NY u.a.: Routledge (2013), XII, 462 S. |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-88435-7; 978-0-415-88435-8 |
Schlagwörter | Kompetenz; Spielerisches Lernen; Empirische Forschung; Evaluation; Emotion; Emotionale Intelligenz; Entwicklungspsychologie; Kognitive Entwicklung; Kreativität; Motorische Entwicklung; Sozialisation; Frühe Kindheit; Familie; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medienkompetenz; Kinderliteratur; Bildungspolitik; Kind; Kindergarten; Vorschulerziehung; Spiel; Schulreife; Multikulturelle Erziehung; Soziale Kompetenz; Peer Group; Curriculum; Programm; Inklusion; Sprachentwicklung; Bilingualismus; Kunstunterricht; Lesekompetenz; Mathematikunterricht; Musikunterricht; Naturwissenschaftliche Bildung; Tanz; Weiterbildung; Behinderung; Effektivität; Handbuch; Leistungsmessung; Nachschlagewerk; Qualität; Erzieher; Hispanoamerikaner; USA |
Abstract | This handbook is the [...] reference on research on early childhood education throughout the world. It [...] provides [an] overview of important contemporary issues as well as the information necessary to make informed judgments about these issues. The field has changed significantly since the publication of the second edition, and this third edition of the handbook takes care to address the entirety of vital new developments. [...] The volume is organized in three parts: 1. Early childhood education and child development; 2. Early childhood curriculum and instruction; 3. Foundations of early childhood educational policy. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/2 |