Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Hattie, John (Hrsg.); Anderman, Eric M. (Hrsg.) |
---|---|
Titel | International guide to student achievement. 1. publ. |
Quelle | New York, NY u.a.: Routledge (2013), XXII, 504 S. |
Reihe | Educational psychology handbook series |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Zusatzinformation | Inhaltsverzeichnis |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 0-415-87901-9; 978-0-203-85039-8; 978-0-415-87898-2; 978-0-415-87901-9 |
Schlagwörter | TIMSS (Third International Mathematics and Science Study); Leistungsbegriff; Persönlichkeitsmerkmal; Kindheit; Familie; Curriculum; Eltern; Erwachsenenbildung; Erwachsener; Familie; Fernunterricht; Finnland; Taiwan; Geschlecht; Ghana; Israel; Kanada; Lehrer; Nachschlagewerk; Nepal; Nigeria; Qualität; Schreibunterricht; Schüler; Schule; Singapur; Unterricht; Lernmotivation; Russland; Südamerika; Unterrichtsmethode; USA; Internationaler Vergleich; Hausunterricht; Schulklasse; Definition; Handbuch; Hochschulbildung; Instruktion; Lernstil; Schulleben; Professionalität; Förderungsmaßnahme; Eltern; Schule; Schulklasse; Schulkultur; Schulleben; Schulform; Lehrer; Schüler-Lehrer-Beziehung; Schüler; Schülerleistung; Lernmotivation; Lernstil; Soziales Verhalten; Lerninhalt; Curriculum; Differenzierender Unterricht; Hausunterricht; Unterrichtsinhalt; Unterrichtsmethode; Unterricht; Geschlecht; Lesefertigkeit; Schreibunterricht; Sozioökonomische Lage; Hochschulbildung; Fernunterricht; Erwachsenenbildung; Internationaler Vergleich; Definition; Einflussfaktor; Handbuch; Instruktion; Nachschlagewerk; Professionalität; Qualität; Erwachsener; Ethnische Minderheit; PISA (Programme for International Student Assessment); Finnland; Ghana; Israel; Kanada; Korea, Republik; Nepal; Nigeria; Russland; Singapur; Südafrika (Staat); Südamerika; Taiwan; USA |
Abstract | [This book] brings together and critically examines the major influences shaping student achievement today. There are many, often competing, claims about how to enhance student achievement, raising the questions of "What works?" and "What works best?" [...] An international group of scholars has been invited to write brief, empirically-supported articles that examine predictors of academic achievement across a variety of topics and domains. Rather than telling people what to do in their schools and classrooms, this guide simply provides [...] [a] compendium of research that summarizes what is known about the major influences shaping students academic achievement around the world. Readers can apply this knowledge base to their own school and classroom settings. The [more than] 150 entries serve as intellectual building blocks to creatively mix into new or existing educational arrangements and aim for quick, easy reference. Chapter authors follow a common format that allows readers to more seamlessly compare and contrast information across entries, guiding readers to apply this knowledge to their own classrooms, their curriculums and teaching strategies, and their teacher training programs" (DIPF/Verlag). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/3 |