Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enRousse-Malpat, Audrey; Verspoor, Marjolijn
TitelMeasuring effectiveness in Focus on Form versus Focus on Meaning.
QuelleIn: Dutch journal of applied linguistics, 1 (2012) 2, S. 263-276
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2211-7245; 2211-7253
DOI10.1075/dujal.1.2.07rou
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methode; Methodenkritik; Ausdrucksfähigkeit; Leistungsbeurteilung; Mündlicher Ausdruck; Fremdsprachenunterricht; Französischunterricht
AbstractSo far empirical studies have shown that explicit Focus-on-Form (FonF) methods are more effective than implicit Focus-on-Meaning (FonM) methods (Norris & Ortega, 2000). However, many studies fail to address the notion of 'effectiveness' and the tests used usually favor the explicitly taught FonF groups in that some explicitly taught 'rule' is targeted. This paper argues that the effectiveness of FonF versus FonM methods will depend on how effectiveness is defined and operationalized and when it is measured. We compared the oral fluency of two groups of high school students after two years of instruction. One group was taught French with a FonF method, and the other with a FonM method called AIM (Maxwell, 2004). The free speech data of the two groups were scored for general proficiency (Study 1) and analyzed for grammatical accuracy (Study 2). The study shows that after two years of instruction the FonM scored higher than the FonF on oral proficiency and the same on grammatical accuracy. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Dutch journal of applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: