Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inJenkins, Jennifer
TitelEnglish as a Lingua Franca from the classroom to the classroom.
QuelleIn: ELT journal, 66 (2012) 4, S. 486-494
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccs040
SchlagwörterEmpirische Forschung; Methodik; Unterrichtsforschung; Lingua franca; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Forschungsüberblick
AbstractEnglish has served as a means of communication among speakers of different first languages (i.e. a lingua franca) for many centuries. Yet its present spread and use are so new that English as a Lingua Franca (ELF) in its current global manifestation did not exist as recently as 1946 when the ELT Journal was launched. During the 20 years or so since it was first identified and empirically researched, however, ELF has grown from a minority interest within applied linguistics to a major field of study in its own right. And most recently, attention has turned to its implications for the ELT classroom. This article explores the development of research into ELF, examines some of the misconceptions about it that have been expressed, and considers its future in terms of ELT pedagogy. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: