Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inZacharias, Nugrahenny T.
TitelEFL Students' Understanding of Their Multilingual English Identities.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 9 (2012) 2, S. 233-244
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Identität; Lehrerausbildung; Sprachgebrauch; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Englischunterricht; Interkultureller Vergleich; Indonesien
AbstractLittle is known about how multilingual English users (MEUs) in EFL contexts such as Indonesia understand and construct their MEU identities. The purpose of the study is to explore how 30 students in a pre-service teacher education frame their multilingual English identities as written in response journals, part of a course requirement in a Cross-cultural Understanding (CCU) course. The findings illustrate that many of the partici-pants negotiated their identities based on a core identity derived from their assumed first language (L1) culture. With regard to the English use, encounters with native speakers appeared to magnify their linguistic insecurity, viewing their nonnative status as a drawback. All of the participants appeared to be fully aware that the use of English in public spaces would project negative identities as Indonesian nationals. Implications for pre-service teacher education programs are made at the end of the paper. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: