Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLiyanage, Indika; Bartlett, Brendan; Birch, Gary; Tao, Thomas
Titel"To Be or Not To Be".
Metacognitive: Learning EFL Strategically.
QuelleIn: Electronic journal of foreign language teaching, 9 (2012) 1, S. 5-25
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0219-9874
SchlagwörterEmpirische Forschung; Metakognition; Testauswertung; Lernmethode; Hörverstehensübung; Sprechübung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; China
AbstractThe present study is an off-shoot of a larger project, in which a significant statistical relationship was observed between learner variables of a large sample (n=1440) of Chinese Learners of English as a Foreign Language and their reported use of Language Learning Strategies. In this article, the authors report the use of a combination of metacognitive strategies, namely selective attention, organisational planning and self-management in two different learning contexts (in-class and out-of-class) as an investigation of the perceived usefulness of this combination in these contexts. An analysis of the listening and speaking tasks that students face both in and outside the classroom revealed considerable variation, notably with more use of the metacognitive strategies reported for speaking and listening when both were undertaken out-of-class. In addition, variation was reported along gender lines. These outcomes are elaborated with implications for the teaching and learning of speaking and listening of English in China. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Electronic journal of foreign language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: