Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enChen, Yuan-Shan; Su, Shao-Wen
TitelA genre-based approach to teaching EFL summary writing.
QuelleIn: ELT journal, 66 (2012) 2, S. 184-192
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben; Tabellen 2
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccr061
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interview; Vergleichende Analyse; Wortschatz; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Leseverstehen; Schreiben; Zusammenfassung; Taiwan
AbstractThis study utilizes a pre-test/post-test assessment to investigate the instructional efficacy of a genre-based approach to teaching summary writing. Forty-one EFL university students in Taiwan were asked before and after the instruction to summarize a simplified version of The Adventures of Tom Sawyer in a maximum of 500 words. All the students' summaries on the pre- and post-tests were evaluated against content, organization, vocabulary, and language use. The statistical results showed that such an approach was effective in improving students' overall summarization performance of a narrative source text and that the students benefited to a greater extent in content and organization than in vocabulary and language use. The results were also supported by the students' interview comments. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: