Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enWeber, Susanne; Funke, Sabine
TitelAn "instructional" perspective on entrepreneurship education - focusing on the development of team competencies.
QuelleIn: Empirical research in vocational education and training, 4 (2012) 1, S. 49-72Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1877-6337; 1877-6345
URNurn:nbn:de:0111-opus-82722
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Curriculum; Teamkompetenz; Unternehmer; Studium; Hochschuldidaktik; Wirtschaftswissenschaft; Kompetenzentwicklung; Deutschland
AbstractSuccessful entrepreneurs are identified as the main driving force for economy. Therefore, in many countries various programs evoking and developing entrepreneurial activities are set up by governments with huge financial support. As current evaluations come up with different results of their effectiveness a meta-study suggests to use variables of outcomes of human capital investments (processes of learning, knowledge, skills) instead of variables of investments of human capital (education, experience) for monitoring and evaluating output and outcomes of entrepreneurial courses and programs. Within this study we pick up these challenges by firstly analyzing strengths and weaknesses of current entrepreneurship programs using the "curriculum-instruction-assessment-triad" as a heuristic frame. Secondly, we introduce a theorybased instruction approach for entrepreneurship education and present thirdly a first glance of assessment. The study is run within a compulsory business course for bachelor students. The results show by a pre-post-experimentalcontrol-group design that the exemplarily focused curricular goal "team competencies" could be developed. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Empirical research in vocational education and training" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: