Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDoussot, Sylvain
TitelGeography and Political Skills: A Case Study in a School of Education.
QuelleIn: Journal of social science education, 11 (2012) 4, S. 30-48Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1439-6246; 1618-5293
DOI10.4119/UNIBI/jsse-v11-i4-81
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fallstudie; Kompetenzerwerb; Frankreich; Geografieunterricht; Unterrichtsplanung; Fallstudie; Kritische Didaktik; Sekundarstufe I; Lehrerausbildung; Kritische Didaktik; Problemorientierung; Unterrichtsplanung; Geografieunterricht; Sozialwissenschaftlicher Unterricht; Nachhaltige Entwicklung; Frankreich
AbstractThis article is a case study based on the work of a group of students being trained to teach. They design a lesson for 10-11-year-old pupils on geography and education for sustainable development and aim at linking civic and social skills to scientific geography. This goal is changed in this case study when the prevailing idea about relations between school knowledge and "...educations" (citizenship education, environmental education) is put into question: disciplines such as geography are serving the development of citizenship skills in order to promote a critical education instead of a standard one. Furthermore, based on philosophy, history and sociology of science this case study offers alternative ideas of understanding how pupils can become critical citizens. These ideas focus on the hypothesis regarding a general skill often unseen though essential to any critical approach to world problems: which knowledge should be used when? In this perspective, geographical knowledge refers less to "knowing something" than to scientific, collective and linguistic practices specific to the viewpoints of various scientific disciplines, in particular the construction of spatial problems (Original übernommen).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main (extern)
Update2013/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of social science education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: