Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWhite, Benjamin J.
TitelA Conceptual Approach to the Instruction of Phrasal Verbs.
QuelleIn: The modern language journal, 96 (2012) 3, S. 419-438
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 6; Anmerkungen 7
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902; 1540-4781
DOI10.1111/j.1540-4781.2012.01365.x
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kognitives Lernen; Methodik; Verb; Vokabellernen; Englisch als Zweitsprache
AbstractPhrasal verbs present numerous challenges to second language learners of English, who often view verb + particle combinations as random. This article proposes a pedagogical approach that focuses on particles as a means of spotlighting systematicity within this traditionally problematic area of English vocabulary. Informed by cognitive linguistics and sociocultural theory, the approach encourages students to tap their own creativity in order to conceptually motivate student-collected examples of phrasal verbs. The article (a) presents the theoretical rationale for the approach, (b) reports an experiment in which the approach was implemented in two sections of an English as a Second Language course at the university level, and (c) discusses results of the experiment as well as potential pedagogical adaptations. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2013/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: