Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enReh, Sabine; Berdelmann, Kathrin
TitelAspects of time and space in Open Classroom Education.
QuelleAus: Bergstedt, Bosse (Hrsg.); Herbert, Anna (Hrsg.); Kraus, Anja (Hrsg.); Wulf, Christoph (Hrsg.): Tacit dimensions of pedagogy. Münster u.a.: Waxmann (2012) S. 97-110Verfügbarkeit 
ReiheEuropean studies on educational practices. 1
BeigabenIllustrationen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Sammelwerksbeitrag
ISSN2193-7141
ISBN978-3-8309-2649-8
SchlagwörterBeobachtung; Empirische Untersuchung; Fallstudie; Interaktionsanalyse; Soziale Beziehung; Beobachtung; Deutschland; Grundschule; Interaktion; Lernen; Raum; Schüler; Zeit; Offener Unterricht; Partnerarbeit; Fallstudie; Interaktionsanalyse; Videoaufzeichnung; Schuljahr 03; Grundschule; Schüler; Interaktion; Lernen; Offener Unterricht; Videoaufzeichnung; Partnerarbeit; Zeit; Raum; Deutschland
AbstractIn this paper the authors focus on the effects of implicit temporal and spatial dimensions in open classroom interaction of students. More precisely, they look at temporal aspects of interaction that evolve out of cooperative interaction and how dynamics of handling time by learning partners lead to privileged positions and power within a process that shall ultimately be cooperative. Assuming that those temporal practices are qualified by and bound to spatial and material dimensions, a central question is how the specific temporal and spatial configurations in open classroom learning contribute to increasing differences between students. Particular temporal and spatial structures are both experienced by students and generated by their interactional practices in open classroom education (Löw 2001, Berdelmann 2010). With respect to the classroom, open instruction and individualization seem to demand different and more flexible spatial arrangements (Reh/Kolbe 2009). With respect to temporal issues, an increase of flexibility and individual structuring is thought to be more adapted to the? subjective? time of learners (Drews 2008, Danner 2008) than the subjection to external time regimes (Geißler 1997). However, by analyzing video sequences, the authors identify forms of interaction that they assume to be implicit effects of the interplay between spatial and temporal elements and which can reverse the intended benefits of flexible time and space structures that are associated with open classroom settings. (DIPF/Autor).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: