Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inStern, Mandy
TitelEvaluating and promoting positive school attitude in adolescents.
QuelleNew York, NY u.a.: Springer (2012), X, 52 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringer briefs in psychology
BeigabenLiteratur- und URL-Angaben S. 47-52
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2192-8363
ISBN1-4614-3426-2; 978-1-4614-3426-9
DOI10.1007/978-1-4614-3427-6
SchlagwörterEmpirische Untersuchung; Fragebogenerhebung; Einstellung (Psy); Emotion; Erwartung; Identität; Psychologie; Wohlbefinden; Schule; Schuljahr 10; Schuljahr 11; Schuljahr 12; High School; Lehrer; Schüler; Schülerleistung; Interesse; Motivation; Orientierung; Abbruch; Einflussfaktor; USA
AbstractAt a time when rates of depression and other mental health problems are increasing significantly among high school students, measures of school attitude and well-being are of central importance to school practitioners. Students with positive attitudes about school experience more beneficial outcomes and are also less likely to engage in maladaptive, risky behaviors. Therefore, monitoring how students feel about their experiences at school is important, and a novel, fresh approach to examining school attitude is sorely needed. Past studies of school attitude have generally focused on internal, psychological correlates of school attitude, such as individual and subjective reports of students' attitude toward school and their motivation levels. This book goes beyond these traditional measurements and explores less psychologically focused indicators, including ecological factors and observable behaviors. This study provides school psychologists with a new, comprehensive, and ecologically based approach with which to evaluate the school attitude of high school students. (DIPF/Verlag).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2014/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: