Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/inn/en | Shewbridge, Claire; Ehren, Melanie; Santiago, Paulo; Tamassia, Claudia |
---|---|
Institution | OECD |
Titel | Luxembourg 2012. |
Quelle | Paris: OECD (2012), 152 S.
PDF als Volltext |
Reihe | OECD reviews of evaluation and assessment in education |
Beigaben | Tabellen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISSN | 2223-0947; 2223-0955 |
ISBN | 92-64-11679-6; 978-92-64-11679-5; 978-92-64-11680-1 |
DOI | 10.1787/9789264116801-en |
Schlagwörter | Kompetenz; Evaluation; Selbstevaluation; Bildungsstandards; Bildungspolitik; Schulsystem; Schulinspektion; Schulleitung; Schulorganisation; Lehrer; Schülerleistung; Steuerung; Bewertung; Empfehlung; Leistungsmessung; OECD (Organisation für wirtschaftliche Zusammenarbeit und Entwicklung); Luxemburg |
Abstract | This book provides, from an international perspective, an independent analysis of major issues facing the educational evaluation and assessment framework, current policy initiatives, and possible future approaches in Luxembourg. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/3 |