Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inClarke, Paul
TitelEducation for sustainability.
Becoming naturally smart. 1. publ.
QuelleLondon u.a.: Routledge (2012), XVII, 137 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literaturangaben S. [127]-133
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-415-69872-3; 978-0-203-13662-1; 978-0-415-69871-9; 978-0-415-69872-6
SchlagwörterErziehung; Schule; Lernen; Außerschulisches Lernen; Natur; Stadt; Gemeinde (Kommune); Umweltpädagogik; Umweltschutz; Ökologie; Lebensstandard; Nachhaltige Entwicklung; Zukunft; China; Schweden; USA
AbstractIn this book, the author argues that in order to live sustainably we need to learn how to live and flourish in our environment in a manner that uses finite resources with ecologically informed discretion. Education is perfectly placed to create the conditions for innovative and imaginative solutions and to provide the formulas that ensure that everyone becomes naturally smart; but to achieve this, we need to recognize that an education that is not grounded in a full understanding of our relationship with the natural world is no education at all. In other words, a total transformation of schools and schooling is needed. While acknowledging that the ecological crisis is global in scale, the author maintains that many of the solutions are already evident in our local communities. Drawing on innovative sustainable living programmes from around the world, including Sweden's Forest Schools, China's Green Schools programme, the US Green Ribbon Schools programme and his own school-of-sustainability project, the authors offers practical solutions about how schools and communities can make their contribution. This book examines how we might proceed to empower and actively develop schools and communities to connect hand, heart and mind for an eco-literate future. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: