Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHeinz, Jana; Lipowski, Katrin; Gröschner, Alexander; Seidel, Tina
TitelIndicators and instruments in the context of Inquiry-Based Science Education.
QuelleMünster u.a.: Waxmann (2012), 428 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen; Literatur- und URL-Angaben S. 393-398
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISBN3-8309-2594-8; 978-3-8309-2594-1
SchlagwörterWissen; Pädagogische Forschung; Kognition; Metakognition; Einstellungsmessung; Itemanalyse; Testverfahren; Kognition; Lehrer; Lehrerfortbildung; Motivation; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Schüler; Schulpolitik; Welt; Wissen; Lehramtsstudent; Unterrichtsmethode; Schulpolitik; Entdeckendes Lernen; Schulleiter; Indikator; Einstellungsmessung; Itemanalyse; Literaturbericht; Metakognition; Schulleiter; Lehrer; Lehramtsstudent; Lehrerausbildung; Lehrerfortbildung; Schüler; Entdeckendes Lernen; Lernbedingungen; Motivation; Unterrichtsmethode; Indikator; Naturwissenschaftlicher Unterricht; Literaturbericht; Studie; Welt; Übersicht; Studie
AbstractThis report documents indicators and instruments in the context of inquiry-based science education (IBSE). It is embedded in a project that aims at disseminating inquiry-based science teaching on a large scale across Europe. Recent research about IBSE is rather specific to individual research questions and focuses on single aspects of IBSE. Furthermore, the instruments and indicators underlying the different studies are predominately not systematically covered. In this report single indicators and instruments in the context of science education are brought together. Thereby a coherent database and a link to different research results are presented. The indicators and instruments in this report originate from a systematic literature review about IBSE from 2005-2009. To receive a comprehensive picture about research on IBSE the scope of this review contains instructional aspects (1), implementation areas of politics/stakeholders (2) and teacher education and teacher professional development (3). This report contributes to supplying a systematic overview about instruments and indicators in the field of IBSE. It addresses researchers, politicians and stakeholders, teacher educators and teachers who are interested in methods of research and dissemination in the context of science education and IBSE. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: