Literaturnachweis - Detailanzeige
Sonst. Personen | Billett, Stephen (Hrsg.); Johnson, Greer (Hrsg.); Thomas, Sue (Hrsg.); Sim, Cheryl (Hrsg.); Hay, Stephen (Hrsg.) |
---|---|
Titel | Experience of school transitions. Policies, practice and participants. |
Quelle | Dordrecht u.a.: Springer (2012), XII, 274 S.
PDF als Volltext |
Beigaben | grafische Darstellungen |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 94-007-4197-9; 978-94-007-4197-3; 978-94-007-4198-0 |
DOI | 10.1007/978-94-007-4198-0 |
Schlagwörter | Fallstudie; Bildungssystem; Bildungspolitik; Schullaufbahn; Übergang; Sekundarbereich; Arbeitswelt; Berufsausbildung; Berufsbildung; Berufstätigkeit; Berufswahl; Studienwahl; Internationaler Vergleich; Gefährdung; Jugendlicher; Junger Erwachsener; Schulabgänger; Australien; Deutschland; Kanada; Schweiz; USA |
Abstract | This book describes and discusses how policies and practices supporting post-school transitions are formulated by and enacted in education systems and schools. It outlines how students, parents, and others in the community engage with these policies. It does this by drawing upon accounts from a range of countries with advanced industrial economies where the expectations for successful transitions are increasingly being aligned to individual, community, and national economic wellbeing. In countries like Britain, Australia, Germany, Switzerland, Canada, and the United States, social and economic changes are heightening the importance of young people's transitions from secondary schooling to post-school life in contemporary times. (Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2013/1 |