Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenScheerens, Jaap (Hrsg.)
TitelSchool leadership effects revisited.
Review and meta-analysis of empirical studies.
QuelleDordrecht u.a.: Springer (2012), IX, 152 S.
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheSpringer briefs in education
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Monographie
ISSN2211-1921
ISBN94-007-2767-4; 978-94-007-2767-0; 978-94-007-2768-7
DOI10.1007/978-94-007-2768-7
SchlagwörterFührung; Führungsstil; Empirische Untersuchung; Metaanalyse; Persönlichkeit; Führung; Modell; Persönlichkeit; Schulleitung; Schulpolitik; Schulpolitik; Schulleiter; Variable; Führungsstil; Metaanalyse; Schulorganisation; Wirkung; Schulleiter; Schulleitung; Schulorganisation; Schülerleistung; Variable; Effektivität; Effektivität; Modell; Wirkung
AbstractThe bulk of the study is dedicated to an analysis of the empirical research literature on leadership effects. This includes the presentation of results from an earlier meta-analysis carried out by the authors, a summary of other meta-analyses based upon 25 studies carried out between 2005 and 2010. [...] The older reviews and meta-analyses were predominantly based on so-called direct effect studies, while the majority of more recent studies looked at indirect effects of leadership, mediated by other school variables. The report makes up the balance about the importance of the, on average, relatively small total effect of leadership on student outcomes and identifies promising intermediary factors which, stimulated by specific leadership behaviours, impact on student performance. In the final chapter implications for educational practice and policy are sketched under the headings: "school need leadership", "the toolkit of the school leaders as a meta-controller", "the special case of turning around failing schools" and "efficiency of school leadership". In passing several suggestions are given about [...] next steps in school leadership effects research. (Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: