Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPeng, Jian-E
TitelChanges in language learning beliefs during a transition to tertiary study: The mediation of classroom affordances.
QuelleIn: System : an international journal of educational technology and applied linguistics, 39 (2011) 3, S. 314-324Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Abbildungen 1; Anmerkungen 1; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0346-251X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Interview; Selbsteinschätzung; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Tertiärbereich; Zweitsprachenerwerb; China
AbstractDrawing on an ecological perspective, this paper reports on an investigation into the changes in one first-year college student's beliefs about English teaching and learning since his enrollment. These changes in beliefs are part of the empirical findings of a multiple-case study conducted in the Chinese EFL context. Semi-structured interviews, classroom observations, and learning journals were used to collect data over a period of seven months. Qualitative content analysis with the assistance of the NVivo software was applied to data analysis. The findings revealed substantive changes in this participant's belief systems, mediated by classroom affordances across different situations. This inquiry emphasizes that learners' transition from high school to tertiary study is a critical period, during which their beliefs about second language learning are subject to contextual mediation. The in-depth findings of this inquiry indicate the potential for adopting an ecological theoretical framework to explore the emergent, dynamic, and context-responsive nature of learner beliefs. (Verlag).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "System : an international journal of educational technology and applied linguistics" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: