Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBroeder, Peter; Stokmans, Mia
TitelBridging the Language Gap.
Language problems encountered in teaching linguistically diverse classrooms.
QuelleIn: Babylonia, (2011) 1, S. 64-67Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1420-0007
SchlagwörterBildungsforschung; Empirische Forschung; Soziale Herkunft; Schule; Lehrer; Sprachkompetenz; Fremdsprachenunterricht; Niederlande
AbstractMulticultural classrooms are a logical consequence of European unification in a fast globalising world. In consequence, differences in language competences of pupils surface itself in a daily teaching practice. These differences are probably most problematic in literature courses. However, we also expect problems in more subject based courses, since literacy competences are useful in reception and production of all kinds of information. In the first part of this contribution a model of linguistic interaction in a socially diverse teaching context is presented. Then the notion of language competences is elaborated further for literacy skills, knowledge and experiences in a school context. Finally, the findings of a needs analysis survey among teacher in the Netherlands is presented. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Babylonia" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: