Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inWette, Rosemary
TitelProduct-process distinctions in ELT curriculum theory and practice.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 2, S. 136-144
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq022
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lehrer; Methodik; Prozessorientierung; Curriculum; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Hochschule; Erwachsenenbildung; Produktorientierung; Neuseeland
AbstractELT theory classifies curricula as belonging to one of two contrasting approaches: either process or product. While foundation-level teacher education literature offers strongly product-oriented advice, research- and theory-oriented texts stress the need to negotiate with learners, and to take language-learning processes into account. The article reports on a study of the actual curriculum-making practices of seven experienced teachers working in high-, medium-, and low-constraint teaching contexts. As courses unfolded, teachers confronted tensions generated by the competing demands of learners' requirements, contextual constraints, syllabus specifications, and their own theories of best practice. Although blended features of both approaches were evident in all courses, in other respects they differed from standard descriptions of either orientation. Teachers' practices showed the importance of process elements in high- and medium-constraint contexts; namely, close teacher-learner relationships and the teacher's ability to respond to how learners are receiving the curriculum. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: