Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKuo, I-Chun Vicky
TitelStudent perceptions of student interaction in a British EFL setting.
QuelleIn: ELT journal, 65 (2011) 3, S. 281-290
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen 1; Literaturangaben; Tabellen 1
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 0307-8337; 0951-0893; 1477-4526
DOI10.1093/elt/ccq063
SchlagwörterEmpirische Forschung; Qualitative Forschung; Einstellung (Psy); Schüler; Interaktion; Interkulturelles Lernen; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht; Effizienz; Großbritannien
AbstractThe article reports on an investigation into how learners in a British EFL setting perceive the classroom practice of student-student interaction and why it is perceived in these ways. Adopting qualitative non-experimental methods, the author first explored issues leading to the concept of 'usefulness' and identified factors that appeared to have affected learners' perceptions. She then placed the individual learners' perspectives within his/her personal biography, so as to provide a more in-depth description. The findings suggested that learners in a British EFL setting perceived the classroom practice of student-student interaction in ways that reflected their initial motives and goals, their expectations of an English course in the United Kingdom, and their wider experiences of living and studying. They also suggested that learner interaction within real classroom contexts was interesting in its potential for interpersonal and intercultural communication but relatively unhelpful in the acquisition of certain aspects of the L2. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: