Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inKenkmann, Andrea
TitelAdapting and designing spaces: children and their schools.
QuelleIn: CEPS journal, 1 (2011) 2, S. 11-24Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN2232-2647
URNurn:nbn:de:0111-opus-60683
SchlagwörterIdentität; Kind; Klassenraum; Klassenraumgestaltung; Raumgestaltung; Schulbau; Schulgebäude; Schulraum; Schulumwelt; Lebensraum; Raumerfahrung; Partizipation; Diskurs
AbstractIn schools, children experience their environment on three different levels: firstly, they constantly make spatial decisions by positioning themselves in relation to others and organising their immediate environment; secondly, they can potentially contribute to shaping the classroom spaces; and, thirdly, they are confronted with the designed school as a whole. It is argued here that our experiences of spaces are related to our memories, which provide us with a framework of references that allows us to 'read' and construct spaces. Whereas on the lowest level of spatial involvement children are natural decision makers, the higher levels require access to, and an understanding of, shared practices and discourses. Although existing data on children's perceptions of their schools suggest that children's participation in the school design process is laudable for all sorts of reasons, such participation means overcoming considerable barriers for comparatively little gain in terms of the design quality. It is the level of the classroom where a more genuine shared organisation and (re)creation of space can take place on an everyday basis. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "CEPS journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: