Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enDi Martino, Pietro; Zan, Rosetta
TitelAttitude towards mathematics: a bridge between beliefs and emotions.
QuelleIn: ZDM : mathematics education, 43 (2011) 4, S. 471-482
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1863-9690; 1863-9704
DOI10.1007/s11858-011-0309-6
SchlagwörterAffekt; Einstellung (Psy); Affektion; Mathematik; Mathematikunterricht; Modell; Theorie
AbstractRecent research in the field of affect has highlighted the need to theoretically clarify constructs such as beliefs, emotions and attitudes, and to better investigate the relationships among them. As regards the definition of attitude, in a previous study we proposed a characterization of attitude towards mathematics grounded in students' experiences, investigating how students express their own relationship with mathematics. The data collected suggest a three-dimensional model of attitude towards mathematics that includes students' emotional disposition, their vision of mathematics, and their perceived competence. In this paper, we discuss the relationship between beliefs and emotions, investigating the interplay among the three dimensions in the proposed model of attitude, as emerging in the students' essays.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ZDM : mathematics education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: