Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enPascual, Carmina; Escarti, Amparo; Llopis, Ramon; Gutíerrez, Melchor; Marín, Diana; Wright, Paul M.
TitelImplementation fidelity of a program designed to promote personal and social responsibility through physical education.
A comparative case study.
Gefälligkeitsübersetzung: Die Umsetzungsgenauigkeit eines Programms zur Förderung der persönlichen und sozialen Verantwortung durch Sportunterricht. Eine vergleichende Fallstudie.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 82 (2011) 3, S. 499-511
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2011.10599783
SchlagwörterEvaluation; Fallstudie; Unterrichtsanalyse; Unterrichtsbeobachtung; Vergleichsuntersuchung; Verhaltensanalyse; Grundschule; Lehrerverhalten; Schülerverhalten; Lernbedingungen; Didaktik; Lernziel; Unterrichtsgestaltung; Sportpädagogik; Sportunterricht; Trainingsprogramm; Verantwortungsbewusstsein
AbstractThe purpose of this qualitative comparative case study was to examine the implementation fidelity of a program designed to deliver the Teaching Personal and Social Responsibility (TPSR) model through physical education and its relationship with short-term outcomes for elementary school students. The research questions were: was the program implemented with fidelity, and did better fidelity yield better student outcomes. Thus, the authors conducted a study on the implementation process used by two teachers who delivered the same program in two physical education classes in two different elementary schools in Spain. Data sources included observations and interviews with teachers and nonparticipant observers. Findings indicated that fidelity of implementation in Case 1 was higher and most children in those classes acquired the first three of five TPSR responsibility levels. Implementation fidelity in Case 2 was weaker and achievement of responsibility goals was minimal (only the first of five levels) and less stable for those students. This study is the first to directly examine the connection between TPSR implementation fidelity and student outcomes. Verf.-Referat (geändert).
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: