Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enLirgg, Cathy D.; DiBrezzo, Ro; Gray, Michelle; Esslinger, Travis
TitelThe effect of climbing wall use on the grip strength of fourth-grade students.
Gefälligkeitsübersetzung: Der Einfluss der Nutzung einer Kletterwand auf die Greifkraft von Schülern/-innen der vierten Klasse.
QuelleIn: Research quarterly for exercise and sport, 82 (2011) 2, S. 350-354
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0270-1367; 2168-3824
DOI10.1080/02701367.2011.10599763
SchlagwörterMotorische Leistungsfähigkeit; Kind; Grundschule; Curriculum; Unterrichtsgestaltung; Hand; Gesundheitsförderung; Kletterwand; Kraft (Physiol); Krafttraining; Sport; Sportunterricht
AbstractPhysical educators are challenged to provide quality experiences that are fun for their students, enhance fitness levels, and build confidence. A possible solution to enhancing physical activity engagement in children is to incorporate climbing walls into the school's physical education curriculum. The climbing wall has been touted as an effective and innovative way to help children reach their fitness goals. They can achieve these goals through fun climbing activities that elicit the development of all fitness-related components. Research suggests climbing improves muscular strength and endurance and cardiovascular function while also enhancing fine motor skills and strengthening the upper body and core. Because of the paucity of research in this area and the relative newness of climbing walls in public schools, the purpose of this study was to investigate whether the extended use of a climbing wall would contribute to strength gains in elementary school children. It was hypothesized that students who use a climbing wall for a full semester in their physical education classes would see greater grip strength gains than those who followed the regular physical education curriculum. Aus dem Text.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2012/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Research quarterly for exercise and sport" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: