Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enEdginton, Christopher R.; Chin, M.K.; Geadelmann, P.L.; Ahrabi-Fard, I.
TitelGlobal Forum for Physical Education Pedagogy 2010 (GoFPEP 2010): health and physical education pedagogy in the 21st century.
A statement of consensus.
Gefälligkeitsübersetzung: Globales Forum für Sportpädagogik 2010 (GoFPEP 2010): Gesundheit und Sportpädagogik im 21. Jahrhundert. Eine Konsenserklärung.
QuelleIn: International journal of physical education, 48 (2011) 2, S. 33-41Verfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0341-8685
SchlagwörterLehrerausbildung; Lernziel; Unterrichtsgestaltung; Gesundheitsförderung; Technologie; Sportpädagogik; Sportunterricht; Zukunft
AbstractWorldwide, physical education programs need to be rethought. As we live in an ever-changing world, the examination of new forms of pedagogy, use of technology and new methods for preparing physical education teachers need to be examined. Global Forum for Physical Education Pedagogy 2010 (GoFPEP 2010) drew together, on an invitation basis, more than 70 renowned educators, professionals, administrators, business leaders and policy makers from 30 countries, representing 64 universities, institutions and schools. The primary purpose of GoFPEP 2010 was the crafting of a global consensus statement entitled Health and Physical Education Pedagogy in the 21st Century. Major recommendations include focusing on healthy active lifestyles, promoting student centered learning, advancing knowledge, skills and dispositions required by 21st Century learners with physical literacy, promoting programs as models of social justice; re-conceptualizing assessment strategies using technology and engaging a multiplicity of stakeholders. The consensus statement calls for integrating health and physical education, promoting best practice, building partnerships, developing sensitivity to diverse conditions, gaining strategies to promote accountability and linking practice to theory. Verf.-Referat.
Erfasst vonBundesinstitut für Sportwissenschaft, Bonn
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International journal of physical education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: