Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVilgats, Birgit; Heidmets, Mati
TitelThe impact of external quality assessment on universities.
The estonian experience.
QuelleIn: Higher education policy, 24 (2011) 3, S. 331-346Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0952-8733; 1740-3863
DOI10.1057/hep.2011.7
SchlagwörterAkkreditierung; Hochschulsystem; Qualitätssicherung; Ausland; Estland
AbstractThis article seeks to establish what impact external quality assessment had on universities in Estonia between 1997 and 2009. It is based on a study of the analysis of experts' reports of curricula accreditation and interviews with university and programme managers, undertaken between 2007 and 2009. The study included an analysis of 12 curricula in 3 public universities. According to the findings the general impact was evaluated as comparatively low. It was stronger in relation to the curriculum, study process and academic reputation of a teaching unit, but in several other significant aspects, such as university management, quality assurance and funding, there was little influence reported. The research findings suggest a number of possible developments for further design modifications for a quality assessment system in Estonia, as well as in other countries using similar assessment models. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2012/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education policy" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: