Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Stadtfeld, Peter |
---|---|
Titel | Tradierte Lehrmittel, neue Medien, "moderner" Unterricht. Systematische Betrachtung und praktisches Modell. |
Quelle | In: Bildung und Erziehung, 64 (2011) 1, S. 69-84Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0006-2456; 2194-3834 |
Schlagwörter | Kommunikation; Digitale Medien; Hypermedia; Medieneinsatz; Multimedia; Kooperatives Lernen; Lernen; Computerunterstützter Unterricht; Interaktives Lernen; Lehrmittel; Schulbuch; Soziale Software; Blended Learning; Modell; Vernetzung; World Wide Web; Deutschland |
Abstract | After more than two decades of unfulfilled promises to revolutionize education, computer and communication technologies finally offer opportunities to significantly improve teaching and learning. Computers can provide access to world-wide information, and their use can encourage students to both explore and create. The article focuses on this achievement rather than to focus on the pedagogical difference between computers and schoolbooks. The question is how teachers and students make use of schoolbooks within the context of a wider learning environment. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2011/4 |