Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Olson, Greta |
---|---|
Titel | 'such an America had to be stopped'. "The Reluctant Fundamentalist" (2007) - Critical Perspectives on 9/11. |
Quelle | In: Der fremdsprachliche Unterricht. Englisch, 45 (2011) 111, S. 30-36 |
Beigaben | Abbildungen; Anmerkungen 1 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Zeitschriftenaufsatz |
ISSN | 0945-1250 |
Schlagwörter | Stereotyp; Gewalt; Konflikt; Vorurteil; Schuljahr 10; Schuljahr 11; Schuljahr 12; Sekundarstufe I; Sekundarstufe II; Interkulturelles Lernen; Aufgabenorientierung; Unterrichtseinheit; Roman; Englischunterricht; Landeskunde; Geschichte (Histor); Kreatives Schreiben; Politik; Islam; Deutschland; USA |
Abstract | Working with Mohsin Hamid's novel "The Reluctant Fundamentalist" allows students to address US American and German prejudices about fundamentalists, Muslims, and Arabs, and to understand a non-sympathetic reaction to the events of September 11, 2001. (Verlag, adapt.). |
Erfasst von | Informationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg |
Update | 2011/4 |