Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enBarone, Carlo; Ortiz, Luis
TitelOvereducation among European University Graduates: a comparative analysis of its incidence and the importance of higher education differentiation.
QuelleIn: Higher education, 61 (2011) 3, S. 325-337Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0018-1560; 1573-174X
DOI10.1007/s10734-010-9380-0
SchlagwörterSchule; Lehre; Studium; Hochschule; Student; Ausland; Europa
AbstractThe incidence of overeducation in eight European countries is here assessed by means of multiple indicators. With the exception of Spain, the results reveal that overeducation is a minor risk amongst European tertiary graduates. Yet, the contrast between different indicators reveals the existence of an overeducation of a moderate kind in countries with high rates of tertiary attainment (Norway, Finland and Netherlands). Our results also reveal the importance of higher education differentiation for understanding the risk of overeducation. Graduates from humanistic fields, bachelor courses and vocational colleges are more exposed to overeducation, though their disadvantage varies cross-nationally. (HRK / Abstract übernommen).
Erfasst vonHochschulrektorenkonferenz, Bonn
Update2011/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Higher education" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: