Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Erstad, Ola |
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Titel | Citizens navigating in literate worlds. The case of digital literacy. |
Quelle | Aus: Thomas, Michael (Hrsg.): Deconstructing digital natives. Young people, technology and the new literacies. New York, NY u.a.: Routledge (2011) S. 99-118 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Sammelwerksbeitrag |
ISBN | 0-415-88996-0; 978-0-203-81884-8; 978-0-415-88993-3; 978-0-415-88996-4 |
Schlagwörter | Bildung; Soziale Ungleichheit; Wissenskluft; Fähigkeit; Kompetenzerwerb; Generation; Digitale Medien; Elektronische Medien; Medienkompetenz; Bildung; Dänemark; Digitaltechnik; Finnland; Island; Lernen; Norwegen; Skandinavien; Soziale Ungleichheit; Schweden; Digitalisierung; Elektronische Medien; Fähigkeit; Generation; Schlüsselqualifikation; Wissenskluft; Internet; Informationskompetenz; Medienkompetenz; Lernen; Digitalisierung; Digitaltechnik; Musikunterricht; Informationskompetenz; Schlüsselqualifikation; Internet; Gruppe (Soz); Dänemark; Finnland; Island; Norwegen; Schweden; Skandinavien |
Abstract | In this Chapter the author examines the idea of "digital literacy" from a Nordic perspective, describing how young people explore creativity in digital culture and as a consequence, how literacy practices need to be rearticulated. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2015/3 |