Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Galotti, Kathleen M. |
---|---|
Titel | Cognitive development. Infancy through adolescence. |
Quelle | Thousand Oaks, Calif.: Sage (2011), XIX, 512 S. |
Beigaben | Illustrationen; Literaturangaben S. 463-493 |
Sprache | englisch |
Dokumenttyp | gedruckt; Monographie |
ISBN | 1-412-96666-3; 978-1-412-96666-5 |
Schlagwörter | Methodologie; Aufmerksamkeit; Entwicklungspsychologie; Gedächtnis; Kognitive Entwicklung; Kognitiver Prozess; Wahrnehmung; Wissensrepräsentation; Frühe Kindheit; Kindheit; Lerntheorie; Lehrbuch; Neurowissenschaften; Sprachentwicklung; Spracherwerb; Visuelle Wahrnehmung; Theorie; Piaget, Jean; Wygotskij, Lew Semjonowitsch |
Abstract | This book is a dynamic look at the cognitive abilities of infants, preschoolers, children, and adolescents. It weaves together a variety of theoretical perspectives, and considers issues of research methodology carefully. The organization of the book is chronological, giving students a look at the 'whole child', although certain chapters feature a hybrid organization to consider special topics. (DIPF/Orig.). |
Erfasst von | DIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main |
Update | 2012/2 |