Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enGaddah, Mawuli; Munro, Alistair
TitelThe rich or the poor.
Who gains from public education spending in Ghana.
QuelleTokyo: National Graduate Institute for Policy Studies (2011), 34 S., 793.91 KB
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
ReiheGRIPS discussion paper. 11,12
Beigabengrafische Darstellungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Monographie; Graue Literatur
SchlagwörterBildung; Bildungschance; Bildungspolitik; Schulwahl; Armut; Politik; Finanzierung; Arbeitspapier; Ghana
AbstractThis paper examines the incidence of public education subsidies in Ghana. Since the late 1990s, Ghana's government has increasingly recognised human capital as a cornerstone to alleviating poverty and income inequality, causing dramatic increases of government expenditures to the education sector. At the same time user fees have been introduced in higher education while basic education is being made progressively free. The question then is, whether these spending increases have been effective in reaching the poor and to what extent? What factors influence the poor's participation in the public school system? We attempt to address these issues, employing the standard benefit incidence methods and the willingness-to-pay method using a nested multinomial logit model. The results give a clear evidence of progressivity with consistent ordering: pre- schooling and primary schooling are the most progressive, followed by secondary, and then tertiary. The poorest quintile gains 14.8% of total education benefits in 2005 compared to the richest quintile benefit of 26.3%. Own price and income elasticities are higher for private schools than public schools and for secondary than basic schools.
Erfasst vonZBW - Leibniz-Informationszentrum Wirtschaft, Kiel
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Da keine ISBN zur Verfügung steht, konnte leider kein (weiterer) URL generiert werden.
Bitte rufen Sie die Eingabemaske des Karlsruher Virtuellen Katalogs (KVK) auf
Dort haben Sie die Möglichkeit, in zahlreichen Bibliothekskatalogen selbst zu recherchieren.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: