Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Sonst. PersonenAltbach, Philip G. (Hrsg.); Salmi, Jamil (Hrsg.)
InstitutionWeltbank
TitelThe Road to Academic Excellence.
The Making of World-Class Research Universities.
QuelleWashington, DC: World Bank (2011), XI, 363 S.Verfügbarkeit 
ReiheDirections in Development. Human Development
BeigabenLiteraturangaben
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Blog
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN978-0-8213-8805-1
SchlagwörterForschung; Asien; Bildungsökonomie; Chile; China; Elite; Forschung; Hochschullehrer; Hongkong; Indien; Korea; Malaysia; Mexiko; Nigeria; Singapur; Staat; Student; Studium; Verwaltung; Wettbewerb; Wirtschaftsentwicklung; Ausland; Hochschule; Russland; USA; Forschungsförderung; Studentenschaft; Hochschulfinanzierung; Lehre; Bildungsökonomie; Internationalität; Forschungsförderung; Lehre; Elite; Staat; Wettbewerb; Wirtschaftsentwicklung; Studium; Hochschulfinanzierung; Hochschullehrer; Hochschule; Internationalität; Studentenschaft; Verwaltung; Student; Asien; Ausland; Chile; China; Hongkong; Indien; Korea; Korea, Republik; Malaysia; Mexiko; Nigeria; Russland; Singapur; USA
AbstractThe importance of tertiary education for economic growth and competitiveness is increasingly recognized as critical not just for middle-income and advanced countries, but also for low-income ones. Access to a solid, world-class curriculum helps develop a skilled, productive, and flexible labor force that can positively influence productive activities by creating, applying, and spreading new ideas and technologies. Research universities are emerging as the central institutions of the 21st century knowledge economies. The book extends the analysis of the framework presented in The Challenge of Establishing World-Class Universities (Salmi 2009), examining the recent experience of 11 universities in 9 countries that have grappled with the challenges of building successful research institutions in difficult circumstances and presenting the lessons learned from these experiences. Contents: 1. Altbach, Philip G.: The Past, Present, and Future of the Research University. - 2. Wang, Qing Hui/Wang, Qi/Liu, Nian Cai: Building World-Class Universities in China. Shanghai Jiao Tong University. - 3. Postiglione, Gerard A.: The Rise of Research Universities. The Hong Kong University of Science and Technology. - 4. Rhee, Byung Shik: A World-Class Research University on the Periphery. The Pohang University of Science and Technology, the Republic of Korea. - 5. Mukherjee, Hena/Wong, Poh Kam: The National University of Singapore and the University of Malaya. Common Roots and Different Paths. - 6. Jayaram, Narayana: Towards World-Class Status? The IIT System and IIT Bombay. - 7. Materu, Peter/Obanya, Pai/Righetti, Petra: The Rise, Fall, and Reemergence of the University of Ibadan, Nigeria. - 8. Bernasconi, Andrés: Private and Public Pathways to Wolrd-Class Research Universities. The Case of Chile. - 9. Marmolejo, Francisco: The Long Road toward Excellence in Mexico. The Monterrey Institute of Technology. - 10. Froumin, Isak: Establishing a New Research University. The Higher School of Economics, the Russian Federation. - 11. Salmi, Jamil: The Road to Academic Excellence. Lessons of Experience. (HoF/text adopted).
Erfasst vonInstitut für Hochschulforschung (HoF) an der Martin-Luther-Universität Halle-Wittenberg
Update2012/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: