Literaturnachweis - Detailanzeige
Autor/in | Mugerauer, Roland |
---|---|
Titel | Bildungsräume für die "Wissensgesellschaft"! Pädagogisch-philosophische Kennzeichnungen für die modernen technisierten Gesellschaften unter Einbeziehung neuerer Befunde qualitativ-empirischer Bildungs- und Unterrichtsforschung. 1. Aufl. |
Quelle | München: GRIN Verlag (2011), 46 S.
PDF als Volltext |
Reihe | Bibliothek Problematisch-vernünftigen Philosophierens und Skeptischer Pädagogik. 5 |
Sprache | deutsch |
Dokumenttyp | online; gedruckt; Monographie |
ISBN | 978-3-640-93010-4 |
Schlagwörter | Wissen; Empirische Forschung; Wissensgesellschaft; Begriffsbestimmung; Lernen; Orientierung; Platon; Sokrates |
Abstract | Which approaches to learning and formation of knowledge ("Bildungsräume") and understanding exist in today's technologically oriented "knowledge society" and which approaches will be required to sustain this society? Guided by the analysis of three key terms on this topic "knowledge," "learning" and "orientation", [the author is] investigating the pedagogical and philosophical aspects and extracting the type of knowledge and Bildung that will be needed. Furthermore, [the publication outlines] additional pedagogical research themes. This investigation includes recent qualitative and empirical research, as well as neglected approaches of Plato's philosophy. (Verlag). |
Erfasst von | Externer Selbsteintrag |
Update | 2012/1 |