Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inPopham, W. James
TitelClassroom assessment.
What teachers need to know. 6. ed.
QuelleBoston u.a.: Pearson (2011), XVIII, 510 S.Verfügbarkeit 
BeigabenIllustrationen
ZusatzinformationInhaltsverzeichnis
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Monographie
ISBN0-13-700233-5; 978-0-13-700233-7
SchlagwörterEvaluation; Reliabilität; Selbstevaluation; Testkonstruktion; Validität; Einstellung (Psy); Leistungssteigerung; Urteil; Verhalten; Vorurteil; Multiple-Choice-Verfahren; Testaufgabe; Testauswertung; Testtheorie; Eltern; Lehrer; Schüler; Leistungsbeurteilung; Schulnote; Schülerleistung; Beispiel; Lernziel; Aufgabensammlung; Unterrichtsprozess; Lehrbuch; Englisch als Zweitsprache; Benachteiligung; Effektivität; Portfolio; Qualität; Standard
Abstract[The 6th edition of this book offers] ... a practical approach rich with real classroom strategies and applications, and an authoritative, research-based overview of classroom assessment. ... In addition to covering expertly the field of classroom assessment, this text continues to give students ample opportunities, in the "Decision Time" activities, to evaluate realistic classroom scenarios and to make informed decisions about testing and assessment based on what they've learned in each chapter. It also retains the... feature, "Parent Talk," so new teachers can learn effective ways to communicate with parents about their children's grades and educational progress. ... Chapter 12 introduces a new formative assessment procedure that can improve classroom teachers' instructional effectiveness. Chapters 15 and 16 now divide the subject of grading to cover separately and in detail ways in which teachers can evaluate their own teaching and its impact on student progress and grades and how to grade students fairly and usefully. "Extended Applications" appear at the end of the book and provide rich cases where students can apply what they've learned to authentic educational situations. (DIPF/Orig.).
Erfasst vonDIPF | Leibniz-Institut für Bildungsforschung und Bildungsinformation, Frankfurt am Main
Update2010/4
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Die Wikipedia-ISBN-Suche verweist direkt auf eine Bezugsquelle Ihrer Wahl.
Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: