Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inDewaele, Jean-Marc
TitelMultilingualism and affordances: Variation in self-perceived communicative competence and communicative anxiety in French L1, L2, L3 and L4.
QuelleIn: International review of applied linguistics in language teaching, 48 (2010) 2-3, S. 105-129Verfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen 4; Anmerkungen 5; Literaturangaben; Tabellen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0019-042X
SchlagwörterEmpirische Forschung; Fragebogen; Angst; Selbsteinschätzung; Transfer; Kommunikative Kompetenz; Drittsprachenerwerb; Fremdsprachenunterricht; Mehrsprachigkeit; Französischunterricht; Romanische Sprache; Effizienz; Forschungsüberblick
AbstractIn his contribution, the author investigates the effect of the knowledge of other languages on self-perceived communicative competence and communicative anxiety in the French of 953 users. He tested the hypothesis that knowledge of more languages, specifically other Romance languages, create stronger or clearer affordances (Singleton & Aronin, Innovation in Language Learning and Teaching 1: 83-96, 2007), which may have a strengthening effect on self-perceived communicative competence in French and lead to less communicative anxiety using that language. Using the database collected through a web-based questionnaire (Dewaele & Pavlenko, Web questionnaire Bilingualism and emotions, University of London, 2001-2003), the author focused on participants who had French as an L1, L2, L3 or L4. The analyses suggest that when a language is either very strong or very weak, the knowledge of other languages does not play a major role. However, at intermediate levels of proficiency, multilingualism and affordances can serve as a crutch in challenging communicative situations. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "International review of applied linguistics in language teaching" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: