Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBrodie, Karin
TitelPressing dilemmas.
Meaning-making and justification in mathematics teaching.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 42 (2010) 1, S. 27-50Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220270903149873
SchlagwörterPädagogik; Reformpädagogik; Verstehen; Interaktion; Lehren; Mathematik; Mathematikunterricht; Südafrika (Staat)
AbstractMeaning-making and justification are two important goals of current reforms in mathematics education. Working with learners to develop meaning-making and justification through communication and discussion in class can create dilemmas for teachers, particularly dilemmas between seemingly compatible reform goals. Drawing on previous descriptions of teaching dilemmas, I identify dilemmas observed in the classrooms of two reform-oriented South African teachers. Two key dilemmas are whether or not to press particular learners' meanings and whether to take up or ignore learner contributions. I show how these dilemmas are supported by the 'press' move of reform pedagogy and how these two dilemmas come together to create a third overarching dilemma: the dilemma between working with learners' meanings and encouraging justification.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: