Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enHong, Won-Pyo; Halvorsen, Anne-Lise
TitelTeaching Asia in US secondary school classrooms.
A curriculum of othering.
QuelleIn: Journal of curriculum studies, 42 (2010) 3, S. 371-393Infoseite zur Zeitschrift
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0022-0272; 1366-5839
DOI10.1080/00220270903353269
SchlagwörterForschung; Kulturforschung; Sekundarschule; Lehren; Curriculum; Lehrplanforschung; Internationalität; Asien
AbstractThis study examines six US social studies teachers' beliefs and curricular decisions that impact their teaching about Asia. Using interview data, the study seeks to understand the forces that influence what, how, and when teachers teach about Asia in their secondary classes, if and how they position Asians as 'others', and what bearing that has on how these teachers represent Asia in the curriculum. As the study investigates these topics in light of the wider social perceptions of Asia in US society, it uses cultural studies as a major theoretical framework. Major findings show that there is a significant gap between teachers' personal goals for instruction and students' perceptions about Asia, the latter of which are often influenced by mass media and popular culture. The study provides a new perspective on understanding the nature and social function of the school curriculum as producer of the collective perception of other peoples and cultures.
Erfasst vonIPN - Leibniz-Institut für die Pädagogik der Naturwissenschaften und Mathematik an der Universität Kiel
Update2013/1
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal of curriculum studies" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: