Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inn/enVerschaffel, Lieven; Dooren, Wim van; Greer, Brian; Mukhopadhyay, Swapna
TitelReconceptualising word problems as exercises in mathematical kodelling.
QuelleIn: Journal für Mathematik-Didaktik, 31 (2010) 1, S. 9-29
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; gedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0173-5322; 1869-2699
DOI10.1007/s13138-010-0007-x
SchlagwörterMathematikunterricht; Mathematisches Modell; Textaufgabe; Theorie
AbstractDuring the last 20 years, many scholars have argued in various ways that the (traditional) practice of word problems in school mathematics does not foster in students, indeed inhibits, a genuine disposition towards mathematical modelling and applied problem solving. In this article we give a brief review and discussion of this research, including a summary of earlier work culminating in the book by Verschaffel et al. (2000) and with special attention to the more recent empirical work. We begin with presenting the ascertaining studies documenting and illuminating the phenomenon of "suspension of sense-making" when doing school arithmetic word problems. Then we move to studies that have contributed to the explanation of the observed effects. This explanation is followed by a review of some recent design experiments wherein the modelling perspective has been implemented and tested. Afterwards we discuss some recent studies on the difficulties encountered by teachers who try to implement this new perspective into their daily classroom practices. Finally, we discuss a number of educational implications of the research done so far and some challenges for the future of teaching mathematical modelling.
Erfasst vonFIZ Karlsruhe - Leibniz-Institut für Informationsinfrastruktur
Update2011/2
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Journal für Mathematik-Didaktik" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: