Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMumford, Simon
TitelAn analysis of spoken grammar: the case for production.
QuelleIn: ELT journal, 63 (2009) 2, S. 137-144
PDF als Volltext  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenLiteraturangaben
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0013-8290; 1477-4526
SchlagwörterEmpirische Forschung; Gesprochene Sprache; Grammatik; Korpusanalyse; Native Speaker; Sprachnorm; Fremdsprachenunterricht; Englischunterricht
AbstractCorpus-based grammars, notably Cambridge Grammar of English, give explicit information on the forms and use of native-speaker grammar, including spoken grammar. Native-speaker norms as a necessary goal in language teaching are contested by supporters of English as a Lingua Franca (ELF); however, the article argues for the inclusion of selected forms for teaching for production based on an analysis of the usefulness of individual forms. The forms are analysed in two sections, relating to fluency and appropriacy, since, while every student can benefit from improved fluency, native-speaker appropriacy may not be a need for all. The conclusion is that such an analysis strengthens the arguments for teaching many of these forms for production, while acknowledging the case for fluency features is stronger than more context-dependent appropriacy forms. It briefly looks at some possibilities for teaching the forms. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "ELT journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: