Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBräuer, Gerd
TitelReflecting the Practice of Foreign Language Learning in Portfolios.
QuelleIn: German as a foreign language, (2009) 2-3, S. 148-166
PDF als Volltext kostenfreie Datei  Link als defekt meldenVerfügbarkeit 
BeigabenAbbildungen
Spracheenglisch
Dokumenttyponline; Zeitschriftenaufsatz
ISSN1470-9570
SchlagwörterDeutsch als Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Portfolio
AbstractPortfolios as a means of documenting and assessing learning are well-situated in the foreign language classroom. A broad variety of portfolio approaches developed out of the intention of making language learning more visible in order to better guide the learner (pedagogical notion) and evaluate the learning (institutional notion). Nevertheless, the original core idea of the portfolio, to further develop the student's practice of learning, has hardly become mainstream. This is due to the lack of a theoretical underpinning of the notion of reflective practice applied to portfolios and the accompanying pedagogy. The article identifies the levels of reflective practice and describes the discourses and genres in which the quality of reflective practice can be developed in the context of foreign language education. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "German as a foreign language" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: