Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMaxim, Hiram
TitelAn Essay on the Role of Language in Collegiate Foreign Language Programmatic Reform.
QuelleIn: Die Unterrichtspraxis - teaching German, 42 (2009) 2, S. 123-129Verfügbarkeit 
BeigabenAnmerkungen
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0042-062X
SchlagwörterBildungspolitik; Deutsch als Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Sprachpolitik; USA
AbstractThe position paper argues that collegiate foreign language (FL) education has lost sight of the central role that language plays in the profession. Regardless of one's sub-field within foreign language education (i.e., linguistic, literary, or cultural studies), the profession shares the common focus of exploring how to make and interpret meaning in and through language. The paper therefore recommends that an acknowledgement of and re-commitment to this foundational principle provides common ground to effect the types of change within departments that have long been called: the integration of upper- and lower-level instruction; the reform of graduate student teacher education to foster curricular thinking; the explicit and systematic attention to the development of advanced language abilities; and the establishment of a collaborative departmental culture centered around publicly shared beliefs and concerns. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Die Unterrichtspraxis - teaching German" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: