Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inBown, Jennifer
TitelSelf-Regulatory Strategies and Agency in Self-Instructed Language Learning: A Situated View.
QuelleIn: The modern language journal, 93 (2009) 4, S. 570-583Verfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Anmerkungen 5
Spracheenglisch
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0026-7902
SchlagwörterEmpirische Forschung; Lernprozess; Lernmethode; Fremdsprachenunterricht; USA
AbstractIndividualized instruction, a form of materials-centered self-instruction, has a long, undocumented history in the United States. The context of individualized instruction requires learners to regulate their own learning processes, including their emotional responses to learning. The reported study offers a situated view of the processes and strategies learners use to manage the self-instructional process. Findings of the study suggest that contextual factors such as learners' self-beliefs and social support influence the kinds of strategies that learners employ. Moreover, self-regulation of learning in this context required that learners (a) structure the learning environment to meet their needs and (b) manage their emotional responses to individualized language learning. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "The modern language journal" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: