Suche

Wo soll gesucht werden?
Erweiterte Literatursuche

Ariadne Pfad:

Inhalt

Literaturnachweis - Detailanzeige

 
Autor/inMontrul, Silvina
TitelReexamining the Fundamental Difference Hypothesis.
What can Early Bilinguals Tell us?
QuelleIn: Studies in second language acquisition, 31 (2009) 2, S. 225-257Infoseite zur ZeitschriftVerfügbarkeit 
BeigabenAnhang; Tabellen 5
Spracheenglisch; spanisch; schwedische Zitate
Dokumenttypgedruckt; Zeitschriftenaufsatz
ISSN0272-2631
SchlagwörterEmpirische Forschung; Kind; Altersstufe; Linguistische Theorie; Vergleichende Analyse; Sprachenlernen; Fremdsprache; Fremdsprachenunterricht; Zweitsprachenerwerbsforschung; Englischunterricht; Bilingualismus; Zweitsprachenerwerb
AbstractThe fundamental difference hypothesis (FDH), as formulated by Bley-Vroman (1990), claims that SLA tends to be nonconvergent because domain-specific linguistic mechanisms available in early childhood cannot be used for language learning in adulthood: Instead, second language (L2) learners deploy domain-general problem solving skills. The author claims that nonconvergence is also true of some cases of unbalanced early bilingualism, when the target language was acquired in childhood, suggesting that nontarget attainment in these cases may have different roots - namely, inefficient learning mechanisms in L2 learners but insufficient input in early bilinguals. The FDH then predicts that early bilinguals should still be more successful at attaining nativelike knowledge than the L2 learners due to their early age of acquisition. The review article examines this prediction in light of recent studies of postpuberty L2 learners and unbalanced early bilinguals with nonconvergent knowledge of their first language. The author shows that the incidence of nativelike achievement is higher in the early bilingual groups than in the L2 groups and that differential performance by the two populations on different tasks lends some support to the processing claims of the FDH. (Verlag, adapt.).
Erfasst vonInformationszentrum für Fremdsprachenforschung, Marburg
Update2022/3
Literaturbeschaffung und Bestandsnachweise in Bibliotheken prüfen
 

Standortunabhängige Dienste
Bibliotheken, die die Zeitschrift "Studies in second language acquisition" besitzen:
Link zur Zeitschriftendatenbank (ZDB)

Artikellieferdienst der deutschen Bibliotheken (subito):
Übernahme der Daten in das subito-Bestellformular

Tipps zum Auffinden elektronischer Volltexte im Video-Tutorial

Trefferlisten Einstellungen

Permalink als QR-Code

Permalink als QR-Code

Inhalt auf sozialen Plattformen teilen (nur vorhanden, wenn Javascript eingeschaltet ist)

Teile diese Seite: